Nároční zákazníci, kosmetické laboratoře a dokonce i korejská vláda pomáhá rozšiřovat korejské kosmetické produkty na zahraniční trh.
Když beauty bloggerka Coco Park randila se svým nynějším manželem, původem z Koreje, byla fascinována senzačním balením kosmetiky v koupelně jeho rodičů. Nakonec jednoho dne zavítala do obchodu právě s korejskou kosmetikou v New Yersey. „Už jen samotné zkoušení těchto výrobků mě bavilo. Wow, tohle je úplně jiný svět,“ říká. Provedení bylo tak jiné, tak hezké. A tak vyměnila svou dosavadní kosmetiku za korejskou, která je přímo cílena na prevenci a zlepšení stavu pleti. Tedy nikoliv na pouhé zakrytí nedostatků, ale doslova léčení pokožky za použití těch nejlepších ingrediencí. Nyní Coco používá 17 produktů každý den.
Dříve měla suchou a citlivou pleť, ale už během dvou až tří týdnů zaznamenala, že je její pokožka více hydratovaná, rudé skvrny vybledly a zmizely i drobné prasklinky a šupinky. „Během šesti měsíců byla má pleť úplně jiná,“ říká. Tento svůj objev zveřejnila také na svém blogu The Beauty Wolf, který měsíčně navštěvuje 15 000 fanoušků a to většinou z oblastí, kde je asijská populace v menšině.
Parkrová není první ženou, která si uvědomila kouzlo a přínos korejské kosmetiky. Když právě korejský BB krém, hydratační emulze s účinky proti stárnutí a ochranným faktorem, dorazil v roce 2011 do Spojených států, vytvořil tím zcela novou kategorii výrobků vycházející z toho, co bylo v Koreji už tou dobou populární 5 let. Zájem o tuto kosmetiku se rapidně zvýšil. Od roku 2011 se na trhu objevily značky jako Momomango, Soko Glam nebo Peach and Lilly, aby tak americkým zákazníkům nabídly alternativu k výrobkům značek Amorepacific, Aromatica, Be the Skin, Cremorlab, Dr. Jart, The Face Shop, Mizon, Missha, Nature Republic, Skin Food, TonyMoly, Erborian a další. Předvedly rovněž novou kategorii produktů a to BB a CC krémy, fluidní make-upy uložené v houbičce, platýnkové pleťové masky, pleťové masky působící celou noc, séra nebo podpůrné a závěrečné pleťové péče.
Tento rok zaplavují korejské kosmetické produkty zahraniční trhy, trend je jasný. Společnost Sephora hce uvést více korejských značek a Peach and Lilly jedná o zásobování svou kosmetikou maloobchody vedoucí na trhu.
Čím se liší korejská kosmetika od té naší?
Korejská péče o pleť se zásadně liší od té naší, na kterou jsme zvyklí. Vyčistíme pleť pleťovým mlékem a vodou, namažeme krémem, občas si uděláme masku nebo peeling. Ta korejská je v první řadě zcela individuální a odvíjí se od konkrétních potřeb vaší pleti. Korejky používají čistící přípravky na bázi oleje i vody, tonika, séra, obličejové oleje, esence, vyživující ampulky, hydratační krémy a závěrečnou péči ještě předtím než aplikují opalovací krém, BB krém nebo fluidní make-upem.
Ingredience korejské kosmetiky
Vysoký zájem o tuto kosmetiku není jen americkým trendem. Svůj podíl na rostoucí poptávce mají i dodavatelé a také neuvěřitelně nároční spotřebitelé. Obchodníci se snaží svým zákazníkům přinést co nejkvalitnější výrobky a to ty korejské zcela splňují. „Na přístupu korejské péče o pleť je zajímavé to, jak odlišná je od toho, na co jsme normálně zvyklí“, říká obchodnice Laura Zaccaria. Jejich pravidelná péče o pleť zahrnuje více než 12 kroků a navíc speciální ingredience jako jsou chia semínka, hlemýždí sliz, víno, mořské hvězdice a spousta dalších. Zaccaria se rozhodla exkluzivně prodávat 22 výrobků značky Laneige. Korejské produkty péče o pleť patří totiž mezi nejkvalitnější na světě.
Základem této kosmetiky není pouze prevence, ale i používání zcela přírodních přísad – např. ženšen, bambus nebo zelený čaj, které jsou zpracovávány metodou fermentace, jež umožňuje mnohem lepší vstřebávání těchto látek do pokožky. Korejské produkty jsou rovněž známé pro svou prestižní kvalitu za rozumnou cenu. Pro příklad – vysoce kvalitní hydratační krémy stojí normálně 50 – 200 dolarů, ty korejské seženete již od 10 – 20 dolarů. V USA jsou sice kvůli dovozní dani o něco vyšší, ale stále nabízí za málo peněz spoustu muziky.
Navzdory těmto nízkým cenám utrácejí Korejky za kosmetické výrobky dvakrát více než Američanky. Jsou doslova posedlé péčí o pleť. Korejské kosmetické laboratoře patří mezi nejmodernější na světě, testují inovativní prvky, jakými jsou třeba placenta, hlemýždí sliz, brambory nebo zlato a tyto přísady následně přidávají do svých výrobků. Už i západní značky začaly tyto ingredience používat. Mary Schook, majitelka společnosti MS Apothecary, odhaduje, že v této soutěživé atmosféře bude stále Korea se svými produkty o 12 až 14 let napřed. V roce 2008, kdy zažíval trh s přírodními ingrediencemi rozmach, upozorňovala na parabeny – konzervační činidla, která zabraňují růstu bakterií. Korejské značky se jim vyhýbají, jak je to jen možné. Americké společnosti se k nim opět vracejí. A to poté, co kosmetiku bez parabenů zkusily a následně se u zákazníků objevila řada alergických reakcí.
Korejská kosmetika má také jednu specialitu a to svého mecenáše, kterým je vláda. Mary Schook bylo nabídnuto odjet do Koreje, aby načerpala znalosti nejenom v oblasti kosmetiky, ale i obchodu. Viděla jakou úctu mají její korejští obchodní partneři k Úřadu pro potraviny a léčiva, který má velký podíl na vývozu. „Náš americký Úřad pro potraviny a léčiva by nikdy nepřemýšlel nad financováním kosmetické firmy“, říká.
Ale co stojí za tak velkým úspěchem korejské kosmetiky? Hybnou silou úspěchu v zahraničí je ústní reklama. Firma Peach and Lilly nedělá žádný marketing, přesto má stále vyšší obrat a stále více zákazníků. Ti noví píší: “ Pane bože, moje kamarádka vypadá úžasně, chci ten samý výrobek!“ A to je tím nejlepším důkazem o účinnosti této kosmetiky. Pokud produkt zaručeně funguje, mezi přáteli se to rychle rozkřikne.
Kde v Čechách koupíte korejskou kosmetiku?
Kosmetiku Mizon koupíte TADY. Kosmetiku Missha koupíte TADY. Kosmetiku Erborian koupíte TADY.
Testovali jsme čistící pěnu s hlemýždím sekretem od značky Mizon.
Celou recenzi si můžete přečíst ZDE.
Zdroj: fastcompany.com